Nová aliance


Předpokládám, že zcela jistě chodíte nakupovat do obchodních řetězců, ať už do toho či onoho. Zcela jistě jste si také povšimli, že zde ve velké většině případů mají zboží levnější než třeba maloobchod. Řeknete si, no a, to přece ví každý osel, že ten, kdo objednává větší množství, dostane větší slevu, a tak může prodávat levněji. Ano, to víme všichni. Ale že to jde ještě levněji, dokazují dva mamutí podniky, které spojily své síly a budou kupovat zboží společně, aby je pak ovšem prodali každý na své prodejně.
banány v obchodě.jpg
Co to přinese zákazníkovi? No přece levnější zboží. Ti dva giganti totiž objednají dva krát více, sleva tedy může být klidně v řádu desítek procent.
Jde o Francouzský maloobchodní řetězec a jeho britského konkurenta, kteří mají právě u nás v Česku velké množství prodejen. Právě tito dva rivalové spolu vytvoří alianci,  která bude zaměřena na nákup jakéhokoli zboží od kteréhokoli dodavatele.
Deník Financial Times na svých stránkách uvedl, že nejprve půjde o zkušební alianci po dobu tří let. Teprve potom se rozhodne, zda se bude ve spolupráci pokračovat, nebo půjde-li raději opět každý svou cestou. Podle téhož listu je to prý opatření proti jiným, byť třeba úžeji zaměřeným prodejcům, jejichž konkurence je stále větší a silnější.
Britský velkopodnik je u nás v Česku již od roku 1996 a nyní má prý na dvě stovky obchodů. Jeho protějšek je u nás od roku 1999, ale později od nás odešel.
nápoje v regálech.jpg
Aliance tedy bude tlačit na ceny od dodavatelů, ale jak to všechno skončí, to je ve hvězdách. Je faktem, že některé zlé jazyky tvrdí, že nejde o žádnou alianci, ale docela obyčejný kartel. Jenže tyto jazyky také mohou být jen závistivé.
Nakonec, bude jen na vás, jako zákazníkovi abyste posoudili, jak to všechno dopadlo a poznali to na cenách. A nakonec nevím, zda mohu prozradit o koho že to vlastně kráčí a kdo jsou ti dva“ nepřátelé“. Budete se asi  hodně divit, ale jde o francouzský Carrefour a britské Tesco.